Johnson box

19 februari, 2010

Johnson box är en grafisk uppställning, ofta i början av ett säljbrev, som sammanfattar erbjudandet. Det är mycket vanligt att jämföra ordinarie pris med vad som erbjuds just nu. Slutligen illustreras hur mycket individen sparar om han eller hon slår till just idag! Johnson boxen har fått sitt namn efter den legendariska direktmarknadsföraren Frank Johnson […] Läs mer

Ett roligt brev i OS-tider

17 februari, 2010

Läser i Resumés nätupplaga om Torsten Janssons brev till sina anställda. Torsten äger bl a varumärket Craft som är huvudsponsor till Charlotte Kalla. När guldmedaljen rullade in uppfylldes Torsten av eufori och kände att han ville få med sig sina anställda och utnyttja det brillianta tillfället till att öka försäljningen. Här följer ett utdrag från […] Läs mer

Välkommen Emilie!

15 februari, 2010

Vi hälsar Emilie Crispin Ekström hjärtligt välkommen till oss! Emilie frilansar som formgivare/originalare. Om man vill veta mer om henne, gå in på www.booklook.se.

Kick-off

13 februari, 2010

Kick-off med Abakus! Samling kl 8.15 och nästa alla lyckades komma i tid. Stockholms lokaltrafik är kanske inte att räkna med till 100 %. Men inget nytt under solen… Förmiddagen flög förbi med budgetsamtal, flyttplanering och hemsidarelease. Under eftermiddagen slog vi våra kloka huvuden ihop och kom fram till några smarta lösningar på en del kommunikativa […] Läs mer

Vasagatan 38 – here we come!

9 februari, 2010

I slutet av mars går flytten mot nya höjder. Då byter Abakus Gamla Brogatan 27, femte våningen mot Vasagatan 38, sjunde våningen! Vi byter ”egen hiss” mot egna balkonger och två konferensrum mot tre. Men vi byter INTE läge utan flyttar bara runt hörnet. Nu ska vi bara muta snickare och målare med semlor så […] Läs mer

Äntligen!!!

9 februari, 2010

Med ordspråk kan man sammanfatta arbetet med vår nya sajt. ”Bättre sent än aldrig”, ”Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge” eller varför inte ”Bagarens barn…”. Men nu är den här – vår sprillans nya sida. Vårt främsta mål har varit enkelhet. Lätt att förstå, lätt att navigera och lätt att uppdatera. […] Läs mer

ABBA Word

9 februari, 2010

Vill passa på att tacka Mattias Tengblad och Charlotta Streiffert på Universal Music för biljetterna till utställningen ABBA Word! Har du vägarna förbi London så kan jag verkligen rekommendera den. Många roliga interaktiva aktiviteter och superhäftiga kläder! /Christel