Från Hjärta till Hjärna

Hur gör en välgörenhetsorganisation som vill ha lojala givare? Ger man dem nålar att sätta på kragen eller skickar man ut medlemskort? Vi valde en helt annan väg.

Tillsammans med Hjärnfonden byggde vi insamlingskommunikationen kring verkliga intervjuer som berör och engagerar. Vi lade mycket energi på att se över vem som ger gåvor till Hjärnfonden och varför. Vi anpassade sedan hur vi pratar med dessa givare, vad vi berättar i inledningsfasen och över tid. Sedan testade vi. Allt.

Genom lojalitetsarbete och fokus har vi lyckats öka insamlingen med 67%. På så sätt har vi också bidragit till att ge fler svenskar ett friskare och värdigare liv. Det känns riktigt bra!

Hjärnfond_2

Therese
Vill du veta mer om hur vi skulle kunna hjälpa dig mer er medlemskommunikation?
Kontakta Therese – eller mob: 073-630 90 66.

Sharing is caring: