Uppdragsgivare: If Skadeförsäkring

Vinnare av Guldnyckel och guld i Echo Award 2017.

Förr trodde vi att man gjorde kunder lojala genom att erbjuda dem att köpa mer. Genom vårt arbete har vi lärt oss en viktig läxa: Ingen kund förblir trogen för att vi erbjuder produkter till specialpris – snarare tvärt om. Det enda sättet att få människor att bli lojala är att vara bra och erbjuda något som är viktigt för kunderna på riktigt!

Så istället för att prata om poäng – försöker vi förhindra olyckor. Vi tänker att omtanke är bättre än guldkort. Ett försäkringsbolag är världsmästare på att kunna förutse olyckor. Det är oss man ringer och berättar om inbrottet sekunden efter att polisanmälan har gjorts. Det är oss man kontaktar när den nya mobilen gått sönder eller när stormen fäller träd på taket. Vi vet och vi försöker dela med oss av vår kunskap. Det gillar vi, och det gillar även våra kunder!

Vi har ökat bland annat öppningsnivåerna på mejl med hela 100%. Det innebär att vi idag lockar dubbelt så många att öppna som tidigare. Men det är inte det viktigaste – det viktigaste är att vi försöker förhindra inbrott, få bilar att sakta ner och göra människor synliga i mörkret. Sånt som kan göra stor skillnad. Det är vi riktigt stolta över!

Christel
Vill du veta mer om hur ni kan använda content i kundkommunikation?
Kontakta Christel – mob: 073-247 55 04.